2015 - 2016 | |
MAT R&D |
This project follows on from research carried out at the SINLAB, and seeks to create the conditions for an experiment at the crossroads of theatre and technology, in collaboration with the company Motus and students following the Master in Scenography at the Manufacture.
This project pays particular attention to questions asked of the theatre by contemporary technologies: how does the recent advent and prevalence of mobile digital technology change our experience of the world and the ways in which can be interpreted (acted and viewed) in the theatre?
Photo : Andrew Sempere, Digital Scenography/Performing Space/Ghost in the Machine 2015
Andrew Sempere, dr en design média, intervenant Manufacture (chercheur principal)
Daniela Francesconi Nicolò, artiste, et membre fondatrice de la Cie MOTUS, intervenante Manufacture, (chercheure associée)
Enrico Casagrande, artiste, et membre fondateur de la Cie MOTUS, intervenant Manufacture, (chercheur associé)
Comédien.ne.s associé.e.s
Lola Giouse, comédienne (diplômée Manufacture 2015)
Jonas Lambelet, comédien (diplômé Manufacture 2015)
Thomas Lonchampt, comédien (diplômé Manufacture 2015)
Master mise en scène (Promotions 2014 et 2015):
Sarah Calcine, François Renou, Kevin Martos, Mathilde Aubineau, Marion Thomas, Jean-Louis Johannides,
Guillaumarc Froidevaux et Jean-Daniel Piguet
Présentation d'atelier
2 et 3 mars 2016
« Qui était Pylade ? », La Manufacture, Studio Master
Communication
13 et 14 septembre 2016
SEMPERE, Andrew, Présentation du projet, Symposium : Gamification: Digitale Ausrahmung des Theaters, ZHdK, Zurich
Logiciels développés
SEMPERE, Andrew, « Sy Mix 2 », logiciel de montage video en direct publié en licence libre
SEMPERE, Andrew, « OSCLight », logiciel de projection vidéo publié en licence libre
SEMPERE, Andrew, « VoxCtrl », logiciel de lecture et d’enregistrement son publié en licence libre
Site dédié
https://dsps.digitalscenography.org